Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!



















    Engine: 460ci (7500cc) Ford Cobra Super Jet big block, two-bolt main short Superformance Cobra 2009 V855 engblock, .030 overbore, hypereutectic pistons, forged connecting rods, Ford Racing Super Cobra Jet alloy heads, Ford Racing Super Cobra Jet valve train/roller rockers, Jon Kaase port design with 72cc combustion chamber, polished s/s valves, Ford Performance hydraulic flat tappet cam shaft, 10.5:1 compression ratio, Holley 4150 street/strip 850cfm 4-bbl carb, K&N oval filter, Ford Racing Victor Junior single-plane manifold, Holley Blue 110 GPH electric fuel pump, 64-litre stainless fuel tank, MSD 6AL ignition with 6000rpm chip, MSD Blaster coil, MSD Pro-Billet small diameter distributor, MSD Black super conductor leads, Optima battery, custom ceramic-coated headers, two-inch into 3.5-inch side-mounted stainless steel exhausts, oil cooler and braided oil lines, alloy radiator

    Driveline: Tremec THO600 five-speed manual transmission, Ford Racing billet steel flywheel, McLeod 500 Series 305mm diaphragm disc and pressure plate, hydraulic throw-out bearing, Lakewood steel bellhousing, BTR Dana limited slip diff, Ford Racing 31-spline driveshaft yoke, custom driveshaft

    Brakes: Front Wilwood four-pot callipers with 305mm discs, rear single pot Wilwood callipers with 279mm discs

    Suspension: Fully independent unequal length A-arms, custom Bilstein adjustable coil-overs, HR springs, custom front and rear sway bars, rack and pinion steering

    Wheels/ tyres: Genuine 17x12.5-inch and 17x9.5-inch Halibrand knock-off rims, Goodyear 315/45R17 and 245/45R17 Eagle F1 tyres

    Exterior: Fibreglass body, Indigo Blue paint, handmade aluminium 460 badges, Cobra emblems, traditional Monza fuel cap, chrome quick jacks, Stainless steel engine louvres, triple wipers, original Lucas P700 Tribar lights, roundels

    Chassis: Jig-welded parallel ladder frame chassis, heavy wall 50mm x 100mm rectangular tubing

    Interior: Handmade seats in German leather, RJS five-point harnesses, Motolita wooden wheel, traditional Cobra shifter and handbrake, original style Smiths Cobra instrumentation, twin chrome roll bars

    Performance: 550hp (410kW) at 6250rpm, 738Nm torque at 5000rpm, Superformance Cobra 2009 V855 owner1200kg, 12.4 at 120mph on street tyres


  • #2
    Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

    Muy bueno, le ocultaría las mangueras del radiador de aceite.

    Comment


    • #3
      Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

      Ese era el que queria yo. Grande Cristian.
      Pero como sabes que soy bastante hincha pelotas te digo que le pondria al cobra
      Volante a la izquierda
      cubiertas goodyear EAGLE de la epoca talon 75 adelante y 80 atras. Las llanas no las tocaria, porque son un caño.
      El color es un caño y el motor es un caño.
      Un abrazo

      Comment


      • #4
        Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

        Muy bueno. Siempre me gusto el Ac cobra

        Cuanto valdra uno original?

        SAlu2

        Comment


        • #5
          Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

          muy lindo che! pero que poronga el techo, si tenes ese fierro tiene que ser rodster no un cabrio

          Comment


          • #6
            Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

            este si me gusta!! no como el otro chuenro q habian posteado, este esta divino...
            no lei nada, solo vi las fotos, porq volante a la derecha???

            Comment


            • #7
              Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

              Originally posted by El-74- View Post
              este si me gusta!! no como el otro chuenro q habian posteado, este esta divino...
              no lei nada, solo vi las fotos, porq volante a la derecha???
              ES UNA REPLIDA DE NEO ZELANDA

              Originally posted by DOCTOR TERROR View Post
              muy lindo che! pero que poronga el techo, si tenes ese fierro tiene que ser rodster no un cabrio
              OJO DEBE SER UN ROADSTER PERO CON EL TECHO ESE SE DEBE PONER PERO NO ES PARTE DEL AUTO

              Originally posted by DAMIAN_NOS View Post
              Muy bueno. Siempre me gusto el Ac cobra

              Cuanto valdra uno original?

              SAlu2
              PREGUNTALE A PEREZ COMPAC

              Comment


              • #8
                Respuesta: Ac cobra 426 s/c 09" (replica) el poder de la cobra!

                Muy lindo, no le encontré nada malo... Sólo que el original es un poco mas bajo de suspensión y las ruedas traseras son mas anchas, pero son detalles solucionables.
                Last edited by Adrian 2.0; 04-11-2009, 12:25.

                Comment

                Working...
                X