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Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX Drag"

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  • Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX Drag"





















    2006 Mitsubishi Lancer Evo IX

    Power 1001 whp @ 8000 rpm (42 psi boost)
    Time 8.349@169.72mph

    Engine
    STM-built Mitsubishi 4G63 2.2 liter engine; custom baffled alloy sump; factory oil pump with balance shaft eliminator kit; ARP main studs; STM drag speed head stud kit; O-ringed block with HKS gasket; Fluid damper harmonic balancer; HKS cam belt with STM mechanical cam belt tensioner; HKS adjustable cam gears; Tomei 94mm stroke Billet crankshaft; STM alloy rods; custom JE forged pistons (8.2:1); STM solid profile cams; STM adjustable solid lifter kit; ported and polished heads; double-valve spring kit with titanium retainers; Ferrera 1mm oversize stainless valves; Hypertune plenum with billet 90mm throttle body; Garrett GT45 ball bearing turbo with TiAL Sport V- Band stainless exhaust housing; Carboglass carbon airbox and custom headlight cover intake; 3'' alloy intercooler plumbing with 4'' thick front mounted intercooler; Turbosmart Raceport blow off valve, 60mm external wastegate; custom 3-2-1 stainless headers, long primary with merge collector; Four-inch stainless dump pipe from turbo; 2.5-inch dump pipe from wastegate; Twin HKS fuel rails with eight 1000cc injectors; four-gallon front-mounted fuel cell; Twin SX 1000hp fuel pumps, fuel pressure regulator.


    Drivetrain
    STM-built PPG 4 speed dog box with (drag set) with spools front, center and rear; Ikeya sequential shifter with STM air shifter; Quarter Master triple-plate clutch and push-type conversion; custom chromoly flywheel; DSS level 5 axles front and rear, DSS 2-piece north-south driveshaft; stock rear diff with spool


    Engine management
    MoTeC M400 ECU, Sport Dash Logger (SDL), E888 expansion unit (for EGT inputs) and Shift Light Module (SLM); M&W Pro Drag 4 CDI with Sparktech CDI Coil-On-Plug system


    Footwork & Chassis
    BC double adjustable front and rear; remote sway bars have been removed; shock travel sensors (rear)


    Brakes
    Wilwood lightweight scalloped rotors with alloy mounting hat and billet four-pot calipers (F), 2-pot (R)


    Wheels & Tires
    15 x 7'' Volk Racing TE37 wheels; Mickey Thompson 24.5 x 8" slicks


    Exterior
    Lightweight fiberglass doors and boot lid; Lexan windows; fiberglass headlight covers; rear bumper-mounted parachute


    Interior
    MOMO steering wheel with chute release and gear change buttons; Racetech seat; six-point NZDRA rollcage; CO2 bottle for air-shifter and parachute launch; MoTeC SDL dash, SLM shift light

  • #2
    Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

    Muy violento.

    No habia un video de este auto, que patinaba a pleno, y se iba para un costado de lo que patinaba?

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    • #3
      Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

      Lindo lindo cada vez pienso mas en ponerle unas llantas doradas al colt parecidas a esas..mepa que van a quedar muy lindas

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      • #4
        Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

        Originally posted by cristianhellmund View Post
        Lindo lindo cada vez pienso mas en ponerle unas llantas doradas al colt parecidas a esas..mepa que van a quedar muy lindas
        Buscate las "maxima kan", segun me contaron son de la misma matriz que la volk, eso si, diferentes materiales!!!

        vienen en 15 para arriba

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        • #5
          Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

          Que manera de arruinar un auto :S

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          • #6
            Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

            Originally posted by Se-R View Post
            Que manera de arruinar un auto :S
            Lo decis por el 1/4 de milanga!?

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            • #7
              Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

              si, como vas a arruinar un auto de rally asi!! dejate de joder, esta re violento pero sin toda esa recortada, y con esos mismos fierros igual va como el tren!!

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              • #8
                Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                Como me cuesta ver un evo o un Scooby sin el aleron , se ven desnudos , demasiado casco me gustaria un poco mas de street

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                • #9
                  Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                  tremendooo

                  lindos fierrosss

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                  • #10
                    Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                    no me cabe que sea drag only pero lindos fierros...

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                    • #11
                      Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                      que vestia por dios!

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                      • #12
                        Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                        usar semejante auto y gastar demasiada guita para un drag, no me parece, como dijeron arriba, pero igual me gusto mucho tiene mucha

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                        • #13
                          Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                          me gusta el motor, el resto, no.

                          ademas si leen casi toda la carroza es de fibra de vidrio....hsta las puertas....

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                          • #14
                            Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                            Originally posted by lucho_cuarenti View Post
                            Lo decis por el 1/4 de milanga!?
                            Si, solo a los yankees se les ocurre a un auto pensado para la tierra o doblar a fondo meterlo en asfalto recto

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                            • #15
                              Respuesta: Ni V8 ni V6 ni L6!!! 4 cilindros nippones!!! ;) "MITSUBISHI LANCER EVO IX

                              no me gusta...me parece como dice aca arriba Se-R , mucho desperdicio de auto...Ojo no digo que no este tremendo como auto , pero Yo no le pondria do eso a un evo qe es mas de , que se yo , rally

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